8 Kasım 2016 Salı

Ziya Bey Kebap ADANA

Herkese merhaba, öneri üzerine gittiğimiz bir yerden bahsetmek istiyorum.
Adana Kebap ile aramda olan mesafeyi herkes bilir. Ne yazık ki Adanalı olmama rağmen Adana kebabı sevmiyor ve yiyemiyorum.
Çünkü yedikten sonra rahatsız oluyorum ve damağımda kalan yağ hissi çok kötü.
Bu yüzden gerçekten güzel etin kalitesinden anlıyorum.
Ziya Bey kebabı bir arkadaşımız önerdi.
Leman bir dene kebap yiyebileceksin dedi ve gerçekten yiyebildim. Damağımda oluşan o kötü (kalıntı yağ) his olmadı ve yerken ağır koyun eti kokusu almadım.
Ziyaretimiz sırasında, mekanın sahibi Ziya Bey ile tanıştık.
Ziya Bey, Adana kebap yiyemiyor olmama önce çok şaşırdı. Sebebini anlattım.
Yaşadığınız ve damakta kalan bu yağ kalıntısı hissi şundan kaynaklanır: "Eğer iç yağ yani koyunun böbrek yağı kullanılmışsa bu damakta böyle bir his bırakır dedi." Yani bu etin ve lezzetin kalitesini düşüren bir durum. Hatta yapılmaması gereken bir durum dedi.
Ziya Bey bu mekanı emeklilikten sonra hobi amaçlı açmış. Yazılarımda hep bahsederim. Hobilerimizdir bizi mutlu eden, enerjik ve dinamik tutan. Ne mutlu, ne güzel bir durum. Kendisine misafirperverliği için teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Mekana gittiğinizde öncelikle lahmacunlarını denemenizi öneririm.
İncecik hamurun üzerine bol malzeme. Sıcak sıcak fırından çıkıp geliveriyor masanıza.
Masamızda bulunan diğer salata ve yeşillikler de çok lezzetliydi. Adanalı olmayan birçok kişi bu sunum karşısında şaşırıyor. Evet şaşırmakta haklılar. Avrupa'da birçok mekanda ekmekten bile ayrı ücret alınırken...
Bizim sofralarımız işte böyle zengin ve doyurucu.
Diğer dikkatimi çeken nokta ise salatalar oldu.
Özellikle maydanoz ve yeşillik salataları. Her bir maydanoz tutamı pırıl pırıl ve tertermizdi.
Ziya Bey salata malzemelerinin özenle yıkanıp temizlendiğinden ve mekanda çalışan elemanların da bu konuda hassas olduklarını belirtti. Ziya Bey'in bu mekanı açmasındaki en önemli sebep, başka mekanlarda kendi damak tadına uygun Adana kebap bulamıyor ve yiyemiyormuş.
Mekanı, bu işe hakkını vererek yapacağım diyerek açmış.
Lahmacunlarımızın arkasına Adana kebaplarımız servis edilmek üzere geldi.
Buarada fotoğraf çekmek için fırın ve mangalın olduğu bölüme gittim ve paylaşmak amacıyla hemen fotoğraf çektim.
Etin içinde kendini hissettiren kırmızı çarliston biber ete ayrı bir hava vermişti. Sevdim.
Menüye ve menüde yer alan diğer lezzetlere göz atabilirsiniz.
Ben bile yediysem...
Düşünün lezzeti...
Yedikten sonra hiç rahatsız olmadım. Çünkü Adana kebabı yemek istemememdeki en büyük sebep, yedikten sonraki rahatsızlık hissi oluyordu.
Bu yüzden öneririm.
Ayrıca paket servisleri var. Siparişlerinizi istenilen noktalara ulaştırıyorlar.
Memnun kaldık.
Adres: Pınar mah. Mavi Bulvar.
Telefon: 03222611203
Instagram:
@leman_tatli
@ziyabeykebap